BREAKING NEWS
latest

728x90

468x60

header-ad

Zanimljivosti

zanimljivosti

Galebi i ribari


Nikon D3400 + objektiv Tamron 70-300mm i ručne postavke:
blenda f/11
brzina zatvarača 1/1000
ISO 400





















[ads-post]

Galebi i ribari


Nikon D3400 + objektiv Tamron 70-300mm i ručne postavke:
blenda f/11
brzina zatvarača 1/1000
ISO 400






















Uskoro: Knjiga o viškom aerodromu


Pomozite materijalima obogatiti ovu vrijednu knjigu!


Piše: Danijel Frka
U pripremi je prva knjiga o viškom aerodromu u kojoj će biti detaljno prikazana gradnja te ratna povijest ovog viškog simbola zajedničke borbe protiv njemačkog okupatora i njegovih pomagača. U prikupljanju materijala za knjigu pomogli su mi brojni povjesničari, istraživači, zrakoplovni entuzijasti i zaljubljenici u povijest te moji kolege ronioci koji su zsalužni za pronalazak više olupina zrakoplova koji j danas počivaju na morskome dnu oko Visa. Ideja o knjizi o viškom aerodromu rodila se na Visu, nakon jedne od mojih mnogobrojnih posjeta Viškom muzeju i razgovora sa Borisom Čargom, kustosom muzeja. Među eksponatima sačuvanim iz Drugog svjetskog rata i pohranjenim u muzejskom depou, pronašao sam više zanimljivih predmeta sakupljenih iza rata na aerodromu i oko Pliskog polja, od primjeraka perforiranih ploča kojima je aerodromska poletno sletna staza bila popločena, do dijelova avionskih krila, sjedala, podvozja, opreme i t.d. Sve to već desetljećima čami u depou, daleko od očiju turista i prolaznika koji dakako nemaju pojma da je u ne tako davno doba, za vrijeme Drugog svjetskog rata, otok Vis odigrao ključnu ulogu u zajedničkoj obrani snaga NOVJ i Saveznika od Nijemaca koji su ozbiljno pripremali operaciju za zauzimanje Visa. Tu, doslovce pred nosom njemačkih garnizona na Hvaru, Braču i Šolti, slobodni otok Vis prkosio je okupatoru a partizanske i savezničke snage svojim čestim napadima na obližnje otoke nisu mu dali da predahne niti časa.

Shvatio sam da u današnje vrijeme malo tko zna o tome slavnom dijelu viške povijesti, koju možda iz neznanja, političke neosviještenoti ili naprosto nebrige, sustavno prešućujuemo i prepuštamo zubu vremena, koji neumoljivo uništava sve tragove ako se njemu posve prepustimo. Upravo zato da se to isto ne dogodi i viškom aerodromu ( jer male su šanse da se toga prihvati netko sa Visa ili neki povjesničar), počeo sam prikupljati i bilježiti sve ono što se u to vrijeme događalo na Visu, u nadi da ću to pretočiti u knjigu koja će biti dostupna svakome koga zanima novija viška ratna povijest. Možda to doživljavam i kao ispunjenje neke moje osobne obveze prema ovom otoku i njegovim žiteljima, jer moja je porodica jednom bila čvrsto vezana za otok Vis. Moj nono Pavao Frka u dvadesetim i tridesetim godinama 20.stoljeća bio je lučki kapetan u Komiži i njegova je obitelj, uključujući i mojeg oca, tamo provela neke od najljepših godina života. Spašavajući stradale pomorce iz brojnih brodoloma ili dajući signal za start poznate ribarske komiške regate, moj je nono tako i ne znajući utkao ljubav prema tome otoku i u moj život i ja sam, kao i on i moj otac, postao zarobljenikom ovog čarobnog otoka.

U vrijeme Drugog svjetskog rata Vis je kao i svi drugi dalmatinski otoci, proživljavao teške dane siromaštva, talijanske okupacije, rađanja partizanskog pokreta i svakodnevne opasnosti od njemačkog iskrcavanja. Kao jedan od rijetkih otoka koje Nijemci nikada nisu uspjeli osvojiti, Vis je predstavljao jedinu vezu između Saveznika u južnoj Italiji i partizanskih snaga na kopnu. On je također bio idealna polazna baza za brojne diverzantske akcije na okolnim okupiranim otocima radi uznemiravanja neprijateljskih garnizona ili odvraćanja od drugih, značajnijih operacija na kopnu. U ljeti 1944. poslije neuspješne njemačke operacije Roesselsprung (Konjićev skok), na Visu je boravio vrhovni zapovjednik snaga NOVJ Josip Broz Tito, koristeći ga kao jedno od sigurnih mjesta do ponovnog prebacivanja na kopno. U to je vrijeme viški aerodrom bio u punoj funkciji i odigrao je značajnu ulogu u napadnim djelovanjima savezničkih lovaca-bombardera uzduž jadranske obale. Do konca 1944. godine oslobođen je velik dio Dalmacije tako da su uređeni novi saveznički aerodromi Prkos i Škabrnje koji su bili bliže području operacija. No ni tada aerodrom na Visu nije izgubio na značaju, jer je u velikim zračnim ofanzivama i strategijskom bombardiranju ciljeva na cijelom području Balkana i dalje pružao idealnu logističku bazu za slijetanje oštećenih savezničkih bombardera na povratku u baze u južnoj Italiji. Takva intenzivna djelovanja potrajala su sve do kraja rata.
Završetkom rata, viški aerodrom prestaje sa radom i Saveznici brzo evakuiraju svoje osoblje i većinu opreme, ostaviviši za sobom velik broj olupina oštećenih aviona, te ogromne količine čeličnih perforiranih ploča kojima je bila popločena poletno-sletna staza. Aerodromske površine postaju opet vinogradi i jedino betonski stupovi i spomenici postavljeni u poslijeratnom vremenu, od kojih su neki nažalost oštećeni ili potpuno uništeni, podsjećaju na njegove slavne ratne dane.

Moja je želja da ovu knjigu može na Visu naći svatko koga zanima ratna povijest Visa i da u njoj nađe sve odgovore na svoja pitanja o viškom aerodromu. A da li je tome tako, prosuditi će sami čitatelji.

I na kraju, volio bih da u knjigu uvrstim i fotografije vezane za aerodrom koje su možda sačuvali sami Višani, jer vjerujem da će se u poslijeratnim obiteljskim albumima možda pronaći još koja zanimljiva fotka. Zato koristim priliku ponuditi svakome tko nešto od takvoga materijala ima u ostavštini svojih predaka, da to ponudi na uvid kako bismo svi zajedno još više obogatili ovu vrijednu knjigu.




[ads-post]

Uskoro: Knjiga o viškom aerodromu


Pomozite materijalima obogatiti ovu vrijednu knjigu!


Piše: Danijel Frka
U pripremi je prva knjiga o viškom aerodromu u kojoj će biti detaljno prikazana gradnja te ratna povijest ovog viškog simbola zajedničke borbe protiv njemačkog okupatora i njegovih pomagača. U prikupljanju materijala za knjigu pomogli su mi brojni povjesničari, istraživači, zrakoplovni entuzijasti i zaljubljenici u povijest te moji kolege ronioci koji su zsalužni za pronalazak više olupina zrakoplova koji j danas počivaju na morskome dnu oko Visa. Ideja o knjizi o viškom aerodromu rodila se na Visu, nakon jedne od mojih mnogobrojnih posjeta Viškom muzeju i razgovora sa Borisom Čargom, kustosom muzeja. Među eksponatima sačuvanim iz Drugog svjetskog rata i pohranjenim u muzejskom depou, pronašao sam više zanimljivih predmeta sakupljenih iza rata na aerodromu i oko Pliskog polja, od primjeraka perforiranih ploča kojima je aerodromska poletno sletna staza bila popločena, do dijelova avionskih krila, sjedala, podvozja, opreme i t.d. Sve to već desetljećima čami u depou, daleko od očiju turista i prolaznika koji dakako nemaju pojma da je u ne tako davno doba, za vrijeme Drugog svjetskog rata, otok Vis odigrao ključnu ulogu u zajedničkoj obrani snaga NOVJ i Saveznika od Nijemaca koji su ozbiljno pripremali operaciju za zauzimanje Visa. Tu, doslovce pred nosom njemačkih garnizona na Hvaru, Braču i Šolti, slobodni otok Vis prkosio je okupatoru a partizanske i savezničke snage svojim čestim napadima na obližnje otoke nisu mu dali da predahne niti časa.

Shvatio sam da u današnje vrijeme malo tko zna o tome slavnom dijelu viške povijesti, koju možda iz neznanja, političke neosviještenoti ili naprosto nebrige, sustavno prešućujuemo i prepuštamo zubu vremena, koji neumoljivo uništava sve tragove ako se njemu posve prepustimo. Upravo zato da se to isto ne dogodi i viškom aerodromu ( jer male su šanse da se toga prihvati netko sa Visa ili neki povjesničar), počeo sam prikupljati i bilježiti sve ono što se u to vrijeme događalo na Visu, u nadi da ću to pretočiti u knjigu koja će biti dostupna svakome koga zanima novija viška ratna povijest. Možda to doživljavam i kao ispunjenje neke moje osobne obveze prema ovom otoku i njegovim žiteljima, jer moja je porodica jednom bila čvrsto vezana za otok Vis. Moj nono Pavao Frka u dvadesetim i tridesetim godinama 20.stoljeća bio je lučki kapetan u Komiži i njegova je obitelj, uključujući i mojeg oca, tamo provela neke od najljepših godina života. Spašavajući stradale pomorce iz brojnih brodoloma ili dajući signal za start poznate ribarske komiške regate, moj je nono tako i ne znajući utkao ljubav prema tome otoku i u moj život i ja sam, kao i on i moj otac, postao zarobljenikom ovog čarobnog otoka.

U vrijeme Drugog svjetskog rata Vis je kao i svi drugi dalmatinski otoci, proživljavao teške dane siromaštva, talijanske okupacije, rađanja partizanskog pokreta i svakodnevne opasnosti od njemačkog iskrcavanja. Kao jedan od rijetkih otoka koje Nijemci nikada nisu uspjeli osvojiti, Vis je predstavljao jedinu vezu između Saveznika u južnoj Italiji i partizanskih snaga na kopnu. On je također bio idealna polazna baza za brojne diverzantske akcije na okolnim okupiranim otocima radi uznemiravanja neprijateljskih garnizona ili odvraćanja od drugih, značajnijih operacija na kopnu. U ljeti 1944. poslije neuspješne njemačke operacije Roesselsprung (Konjićev skok), na Visu je boravio vrhovni zapovjednik snaga NOVJ Josip Broz Tito, koristeći ga kao jedno od sigurnih mjesta do ponovnog prebacivanja na kopno. U to je vrijeme viški aerodrom bio u punoj funkciji i odigrao je značajnu ulogu u napadnim djelovanjima savezničkih lovaca-bombardera uzduž jadranske obale. Do konca 1944. godine oslobođen je velik dio Dalmacije tako da su uređeni novi saveznički aerodromi Prkos i Škabrnje koji su bili bliže području operacija. No ni tada aerodrom na Visu nije izgubio na značaju, jer je u velikim zračnim ofanzivama i strategijskom bombardiranju ciljeva na cijelom području Balkana i dalje pružao idealnu logističku bazu za slijetanje oštećenih savezničkih bombardera na povratku u baze u južnoj Italiji. Takva intenzivna djelovanja potrajala su sve do kraja rata.
Završetkom rata, viški aerodrom prestaje sa radom i Saveznici brzo evakuiraju svoje osoblje i većinu opreme, ostaviviši za sobom velik broj olupina oštećenih aviona, te ogromne količine čeličnih perforiranih ploča kojima je bila popločena poletno-sletna staza. Aerodromske površine postaju opet vinogradi i jedino betonski stupovi i spomenici postavljeni u poslijeratnom vremenu, od kojih su neki nažalost oštećeni ili potpuno uništeni, podsjećaju na njegove slavne ratne dane.

Moja je želja da ovu knjigu može na Visu naći svatko koga zanima ratna povijest Visa i da u njoj nađe sve odgovore na svoja pitanja o viškom aerodromu. A da li je tome tako, prosuditi će sami čitatelji.

I na kraju, volio bih da u knjigu uvrstim i fotografije vezane za aerodrom koje su možda sačuvali sami Višani, jer vjerujem da će se u poslijeratnim obiteljskim albumima možda pronaći još koja zanimljiva fotka. Zato koristim priliku ponuditi svakome tko nešto od takvoga materijala ima u ostavštini svojih predaka, da to ponudi na uvid kako bismo svi zajedno još više obogatili ovu vrijednu knjigu.





Video i foto ophodnja viškom obilaznicom u izgradnji


Dan za poželjeti. Sunce. Bonaca... Obilaznica za Češku vilu danas mi je bila šetnica i vidilica. Ni vama neće biti krivo. Uživajte!












[ads-post]

Video i foto ophodnja viškom obilaznicom u izgradnji


Dan za poželjeti. Sunce. Bonaca... Obilaznica za Češku vilu danas mi je bila šetnica i vidilica. Ni vama neće biti krivo. Uživajte!













Komičari SplickeScene prvi put stižu na Vis!




Komičari SplickeScene prvi put stižu na Vis!

Stand-up komičari SplickeScene, u subotu 16.02.2019. u 20:00h nastupaju u Hrvatskom domu u Visu!

Najbolji dalmatinski stand-up komičari dolaze na otok Vis! Nakon 3 godine redovnog nasmijavanja Splićanki i Splićana svoje najbolje baze na pozornici Hrvatskog doma izvest će Splićanin Josip Škiljo, Kaštelanin Ivo Musulini Bračanin Ivica Lazaneo. Ne propustite priliku smijati se s njima sat i pol vremena. Vidimo se!

Cijena ulaznice: 40KN U PRETPRODAJI / 50KN NA ULAZU

FIZIČKA PRODAJA:
Caffe bar Bejbi Vis
Na ulazu od 19h na dan showa

ONLINE PRODAJA:
bit.ly/dalmVIS



VIŠE O KOMIČARIMA:

Josip Škiljo-> https://youtu.be/iY-qwLhag1A
Josip Škiljo je tridesetšestogodišnji "mladić" te član posljednje generacije Titovih pionira. Tita se to baš i nije dojmilo, jer je bio mrtav. Nakon završenog filozofskog fakulteta i uzalud stečene titule profesora hrvatskog i engleskog jezika, radi na raznim poslovima van struke. 2015. godine nakon stand up radionice i open mic-a polako skuplja nastupe i iskustvo u zagrebačkom Studiju smijeha, a godinu dana kasnije postaje rezident komičar. Ima iznimnu sposobnost preživljavanja, jer toliko je toga izvalio i ostao živ. Kako je kronično neispavan, često zaspe za stolom ili za šankom u sred razgovora. Ljubitelj je adrenalina, pa zato vozi biciklu po Splitskim ulicama. Životni cilj mu nije ostvariti američki, već dalmatinski san – ne radit ništa!

Ivica Lazaneo-> https://youtu.be/-tK-OC25BjY
Ivica Lazaneo je trenutno najbolji brački komičar. Trenutno je i jedini brački komičar. Uz hrvatski jezik fluentan je i u engleskom i bračkom. Nikor ga nebi kapi njanci bokun da parlo po bročki, tako da nastupa na hrvatskom. Ima dva metra i ne, ne igra košarku. Kao dijete je upao u bačvu sa čarobnim napitkom zbog čega sada ima problema sa alkoholom. Svjestan je činjenice da ima blesavo ime, ali ne mrzi ga. Mrzi svoje roditelje jer su mu ga oni dali. Standupom se bavi samo zbog jedne stvari: novca, žena i slave. Smatra da će sve ostali doći samo od sebe. Prodajem maslinovo ulje.

Ivo Musulin
Ivo Musulin, pjevač, idealist i biciklistički entuzijast. Ipak, ništa od toga. Nažalost samo profesor povijesti i engleskog koji svoje dane u školi olakšava smišljanjem kreativnih načina kako nasmijati ljude… a zatim ih testira na učenicima. Ako oko ičega entuzijastičan onda je to Football Manager, gdje ga, za razliku od učenika, igrači slušaju, ali još i više voli sam trčati za loptom… Opet laž! Samo voli gledati kako drugi trče za loptom dok on sjedi u fotelji i ruga se. U horoskopu je Lav, a to je jedino važno jer mu je cura to rekla milijun puta i nešto o tome kako se neki znakovi bolje slažu od nekih drugih. On i dalje uspješno ne razumije o čemu ona priča. Sve u svemu, ima sasvim prosječan život s prosječnim traumama i ispodprosječnom plaćom i svjestan je da će uvijek tako biti.

UPITI I INFORMACIJE
info@splickascena.com

[ads-post]

Komičari SplickeScene prvi put stižu na Vis!




Komičari SplickeScene prvi put stižu na Vis!

Stand-up komičari SplickeScene, u subotu 16.02.2019. u 20:00h nastupaju u Hrvatskom domu u Visu!

Najbolji dalmatinski stand-up komičari dolaze na otok Vis! Nakon 3 godine redovnog nasmijavanja Splićanki i Splićana svoje najbolje baze na pozornici Hrvatskog doma izvest će Splićanin Josip Škiljo, Kaštelanin Ivo Musulini Bračanin Ivica Lazaneo. Ne propustite priliku smijati se s njima sat i pol vremena. Vidimo se!

Cijena ulaznice: 40KN U PRETPRODAJI / 50KN NA ULAZU

FIZIČKA PRODAJA:
Caffe bar Bejbi Vis
Na ulazu od 19h na dan showa

ONLINE PRODAJA:
bit.ly/dalmVIS



VIŠE O KOMIČARIMA:

Josip Škiljo-> https://youtu.be/iY-qwLhag1A
Josip Škiljo je tridesetšestogodišnji "mladić" te član posljednje generacije Titovih pionira. Tita se to baš i nije dojmilo, jer je bio mrtav. Nakon završenog filozofskog fakulteta i uzalud stečene titule profesora hrvatskog i engleskog jezika, radi na raznim poslovima van struke. 2015. godine nakon stand up radionice i open mic-a polako skuplja nastupe i iskustvo u zagrebačkom Studiju smijeha, a godinu dana kasnije postaje rezident komičar. Ima iznimnu sposobnost preživljavanja, jer toliko je toga izvalio i ostao živ. Kako je kronično neispavan, često zaspe za stolom ili za šankom u sred razgovora. Ljubitelj je adrenalina, pa zato vozi biciklu po Splitskim ulicama. Životni cilj mu nije ostvariti američki, već dalmatinski san – ne radit ništa!

Ivica Lazaneo-> https://youtu.be/-tK-OC25BjY
Ivica Lazaneo je trenutno najbolji brački komičar. Trenutno je i jedini brački komičar. Uz hrvatski jezik fluentan je i u engleskom i bračkom. Nikor ga nebi kapi njanci bokun da parlo po bročki, tako da nastupa na hrvatskom. Ima dva metra i ne, ne igra košarku. Kao dijete je upao u bačvu sa čarobnim napitkom zbog čega sada ima problema sa alkoholom. Svjestan je činjenice da ima blesavo ime, ali ne mrzi ga. Mrzi svoje roditelje jer su mu ga oni dali. Standupom se bavi samo zbog jedne stvari: novca, žena i slave. Smatra da će sve ostali doći samo od sebe. Prodajem maslinovo ulje.

Ivo Musulin
Ivo Musulin, pjevač, idealist i biciklistički entuzijast. Ipak, ništa od toga. Nažalost samo profesor povijesti i engleskog koji svoje dane u školi olakšava smišljanjem kreativnih načina kako nasmijati ljude… a zatim ih testira na učenicima. Ako oko ičega entuzijastičan onda je to Football Manager, gdje ga, za razliku od učenika, igrači slušaju, ali još i više voli sam trčati za loptom… Opet laž! Samo voli gledati kako drugi trče za loptom dok on sjedi u fotelji i ruga se. U horoskopu je Lav, a to je jedino važno jer mu je cura to rekla milijun puta i nešto o tome kako se neki znakovi bolje slažu od nekih drugih. On i dalje uspješno ne razumije o čemu ona priča. Sve u svemu, ima sasvim prosječan život s prosječnim traumama i ispodprosječnom plaćom i svjestan je da će uvijek tako biti.

UPITI I INFORMACIJE
info@splickascena.com


Fake news na kapetanov šarmantni način


TUNEL GORNJA MILNA - ZAGLAV! Ako je i fake news, kad je čuješ iz usta viške legende kapetana Andre Slavića, šteta ju je ne podijeliti... Uostalom, tko zna? Čuo, prenio! ;)



[ads-post]

Fake news na kapetanov šarmantni način


TUNEL GORNJA MILNA - ZAGLAV! Ako je i fake news, kad je čuješ iz usta viške legende kapetana Andre Slavića, šteta ju je ne podijeliti... Uostalom, tko zna? Čuo, prenio! ;)




Oznake

Adsense aerodrom Anatomija otoka Anči Fabijanović Anela Borčić ankete apartmani vis arheologija arhitektura baština BaVul bike video Biševo blog blogosfera boćanje Bogoljub Mitraković Boris Čargo Boško Budisavljević brodovi crkva crna kronika čestitke Češka vila dizajn Dobrila Cvitanović Dom starih don Ivica Huljev don Milan Šarić Don Paulin Draga Vojković Cepotova društvene mreže Dunja Bezjak ekologija estrada fešte film Firefly 8SE 4K flora foto vremeplov fotografija fotomontaža galeb gastro generacije glazba Goran Mladineo grad grad-objave gradonačelniik gradonačelnik Gradsko vijeće Hajduk HEP HGG Vis hoteli Vis HPD Hum Hrvati u svijetu Hrvatska Hrvatska zora humanitarne akcije humor HVIDR-a in memoriam Ivica Roki Ivo Radica Iz drugih medija Jakša Fiamengo jedrenje Joško Božanić Joško Repanić Kalambera kalendar kartanje kazalište kino književnost Komiža komunala korona košarka kriket Kućani kućni ljubimci kultura Kut laptop Acer latest Lavurat za poja likovna umjetnost limuni logo lokacije ljudi m/t Lastovo Mamma mia 2 Matica hrvatska medijski ponedjeljak Metković mladi Modra špilja more MUP najava događanja najave naslovnica Natalia Borčić Nevio Marasović Nikola Kežić Nikša Sviličić NK NK VIS nogomet Norway novo obrazovanje oglasna ploča oglašavanje oružje osmrtnice osobno OŠ Vis otoci otok otok Vis pčelarstvo Petra Kapor planinari ples Podšpilje poklod Pokret otoka polemike politika poljoprivreda pomorci portret posao povijest poznati priroda promet promo Prostorni plan PROVISLO Ranko Marinković razgovor reportaža restoran "Val" restorani-konobe ribe Rodoslovlje Rogačić ronjenje Rukavac Siniša Brajčić Slavomir Raffanelli slider slider2 sobe Split sport Srebrna Srećko Marinković SŠ AMK stare kartoline Stipe Vojković svijet škola škrinjica Tihana Skerbić time lapse tradicija trajekti trčanje turizam udruga Svima unučica urbanizam USA uvale veja Veljko Mratinić Brojne VERN' Vesna Bučić video video razglednica video vijesti vijesti vijesti vis vinogradarstvo Vis viški govor viški plivački maraton vjenčanja Vjerni Visu Vodovod i odvodnja vrijeme vrtić Vukovar zabava zanimljivosti zdravlje zdravstvo Zima na otoku znamenitosti Ženaglava životinje žutilo